About Me

My photo
Shah Alam, Malaysia
I am Realistic, Confident, Happy, and Funny. but I have attitude problem of Temper. That's why i am still single. who can bear with my temper, please come forward. I'll consider u. I am indeed searching for my Mr. Right :) . Currently persuing my Degree of Fashion Design at UiTM Shah Alam. I am a Malay, Java, Bugis, Minang, Banja, and all kind of mixes. but in the end, i am just a Malay girl. I have a loud voice, so u don't need a speaker instead of having ME! :D Enjoy!

Saturday 26 November 2011

2PM Hands Up Asia Tour in Malaysia!

Salam.
Annyeong!!
Bonjour.



last night was the best night ever!~
the concert was superb!
aku sampai awal giler kot! dgn kwan2 yg baru kenal *hottest jugak!*
pukul 2 lebih dah sampai. 

1st, sign dekat board yang disediakan kat situ. sign tempat best punye. harap2 diorang bace lah.. keke
pastu, pegi beratur kat line free seating. sebab aku tak ada kawan yang seat sama. so, aku join lah budak2 ni kat free seating punya line. 

panas giler tengah hari tu. tapi tetiba je mendung macam nak hujan. ada uncle ambik kesempatan:
"raincoat! raincoat! satu rm2! sekarang murah. kalau dah hujan mahal. beli sekarang. beli beli beli."
kelakar lah uncle tu. aku and Adri tetipu dgn kata2 uncle tu and beli raincoat tu. masa tu Mun and Erin pergi uruskan hal diorang. 

masa tgh beratur sambil duduk tu, ada orang pass2 stiker 2pm. best giler! XD aku dapat 3 stiker. lepas Mun and Erin sampai beserta adiknya Syasya. giliran kitorang (aku and Adri) plak jalan2. nak cari makanan sebab lapar giler. jumpa burger je. jadik lah asal kenyang. 

jalan2 jumpa phone strap kayu gamba junho, Beli! 2 rm15. Adri beli 1 jugak.
then, aku beli tali tempat gantung kad matrik. ade tulisan hottest and 2pm. tu yang beli tu.. beserta gambar 2pm.
nak beli barang lain macam mahal je. satu rm10. kalau beli 3 dah rm30. bila fikir2 balik tak payah lah. huhu

back to our line, tengok diorang dah kedepan. sempit. sebab semua dah berhimpit nak dekat dgn pintu masuk. padahal baru pukul 4 macam tu. sambil makan, tgkap2 gamba. Erin cerita. ada makcik tu telefon anak dia:
"ha, mak dah sampai konsert ni. makanan semua mak dah masak. pandai2 sendiri lah ye."
kitorang tergelak giler punya. rock lah makcik tu! dia yang pergi bukan anak2 dia. XD

tapi memang ramai jugak makcik2 pakcik2 yang bawak anak2. budak paling kecik aku nampak macam 4/5 tahun macam tu. family cina. and i was like wow! bawak 1 family. kaya giler!
and we call them "hottest parents!" kekeXD

dekat pukul 5, semua orang dah berdiri macam gaya nak masuk dah. aku mula2 beratur jugak lepas tu aku teringat "woi, motif aku beratur sekali?"  hehe lepas tu terus keluar barisan. duduk kat tepi macam orang bodoh. sebab tak buat apa2. kawan2 semua dah beratur. 
tetiba Adri mesej. suruh ambikkan paster JUN.K yang dia nampak bertampal kat pokok pinang. kelakar je masa pergi ambik tu. semua orang pandang! buat tak tau je. ambik, bagi kat dia. 

masa diorang tgh beratur tu ttbe ternampak banner ''SAYA TAECYEON". aku kenal budak tu. tapi dia kat tengah2 lautan manusia tu. takkan nak jerit? malu lagi! theehee~

Kak Ima called ajak pergi makan dulu. kitorang pergi Sungei Wang naik monorail. 

masa nak balik tu, ramai orang. and semua orang dah start masuk stadium. dengar diorang jerit2 ingatkan dah keluar. tapi baru pukul 8pm. rupa2nya, diorang jerit bila iklan kat skrin besar tu. ada artis2 kpop yang lain, so diorang pun eksited lah jerit. wat suspen jer!

konsert start pukul 8.30. 
awal2 dah x ingat dunia. joget2 sambil duduk.
Kak Ima lah tukang rakam and camerawomannye.
aku joget2, nyanyi2. sambil layang2 kan lightstick (yg berharge 2 rm10. siang tu jual 1 rm10. siot giler!)

sejam lepas tu mula sakit2 pinggang, tekak mula sakit sebab asyik jerit2.
lagu yang aku tak hafal, aku rehat jap. hoho
tekak aku mula sakit sebab bila time junho nyanyi, aku jerit sekuat hati!
asyik panggil junho jer~ tapi dia tak pandang langsung! hukhuk T.T

last skali. diorang nyanyi semula lagu hands up. aku and orang sebelah dgn yakinnya berdiri dan maka terlompat2 lah kami. dah macam disco dah. tak ambik kisah orang belakang nampak ke tak. huhu mianhae!
tapi aku suka aksi yang aku buat tu sebab menarik pandangan Wooyoung!
dia pandang kitorang, lepas tu lambai2. lompat2 last skali buat 'saranghae' sign *yg buat <3 dgn tangan atas kepala tu* aku and budak sebelah jerit gila2 punya. SUKA kot! sebab dia nampak jugak kitorang yang agak jauh tu. hihi
wooyoung, kamsahae!!

hadiah konsert yang paling best walaupun tak dapat pegang 2pm or dapat rose diorang or dapat sweat towel diorang or dpt tshirt chansung! tu pun dah kira ok dari xde pape kan? kekeXD

closing talk diorang cakap pasal akan dtg lagi ke malaysia and they said we're the best hottest!
chansung tak reti nak cakap BI langsung. asyik cakap hangul dia je..
junsu's english is much better. mesti dia belajar BI tu. and sing "we'll be back!" with the hand sign (thumbs u)
taecyeon, as ever! the best pronounciation! said they will be back!
nichkhun, said they are lucky be apart of us. (patut nye kitorang yg ckp kitorang bertuah dpt jd sebahagian dr 2pm, sebab tanpa 2pm, hottest x wujud!)
wooyoung, said thanks a lot (in korean of coz)
and JUNHO! speaks malay! dia cakap "terima kasih! kami akan balik malaysia lagi". lol! manalah dia belajar cakap tu. balik? herm.. ada peluang jadi menantu mak aku tu (suami aku, nak?)! keke

aku balik dgn tersenyum sepanjang perjalanan. haii, bahagianya rasa. 
tak rugi kitorang pergi!

penat giler! sampai umah terus tidur! tak larat dah.
pagi tadi punye malas nak bangun! 
bila bangun, tangan aku sengal2 dr leher, ke hujung jari. semuanya sakit!
ni semua gara2 'PUT YOUR HANDS UP' banyak2.
hehe

sekarang aku masih sakit 1 badan! hadoii.. but still worth it! love it a lot!!
2pm nak dtg lagi, dpt pergi ke tak entah lah. huhu

dtg lg tau tahun depan!


p/s: Adri dpt pegang tangan Taecyeon! jeles dgn dia!


sarang a.k.a love
MissD

4 comments:

  1. Wahh T^T ~ Bestnyaa ~ Harap2 2PM datang Sabah . hehe boleh ? >O<

    ReplyDelete
  2. Shafi- boleh2. next time diorang dtg lagi.. haraplah diorang g belah m'sia timur plak.. :D

    ReplyDelete