About Me

My photo
Shah Alam, Malaysia
I am Realistic, Confident, Happy, and Funny. but I have attitude problem of Temper. That's why i am still single. who can bear with my temper, please come forward. I'll consider u. I am indeed searching for my Mr. Right :) . Currently persuing my Degree of Fashion Design at UiTM Shah Alam. I am a Malay, Java, Bugis, Minang, Banja, and all kind of mixes. but in the end, i am just a Malay girl. I have a loud voice, so u don't need a speaker instead of having ME! :D Enjoy!

Monday 6 February 2012

FanFic #1- Kau Kenal Aku ke? ep 2..

Salam.
Annyeong
Bonjour



Sambungan:


“Oi, ape main tarik2 ni?” teriak Junho.  Dia ditarik oleh 5 lelaki kerana ketidaksudiannnya keluar makan 
5 minit sebelum itu:

“Aigoo, penatnye~” keluh  JunSu. 5 yang lain turut duduk di lantai; Nichkhun, Ok Taek Yeon, Jang Woo Young, Lee Jun Ho, dan Hwang Chan Seong (nama sebenar klw translate hangul). Mereka telah berlatih selama 8 jam tanpa henti.

“Hyung, laparlah. Jom pergi makan.” Usul Chansung. Dia dikenali sebagai seorang yang kuat makan. Bagaimanapun Chansung ialah paling muda antara mereka.  Taecyeon yang tadinya terbaring, tiba2 duduk. 

“Jom!” dia bersetuju.

“Ha, aku tau kedai makan yang sedap dekat2 sini. Haritu kawan aku bawak. Bibimbap dia sedap giler!” beritahu Wooyoung pula. Mata yang lain2 bersinar. Sememangnya mereka lapar. Kecuali yang seorang itu...

“Hai, korang pergilah. Aku penatlah. Nak tidur saja ni. Tak larat dah.” Kelihatan Junho yang masih berbaring terlantar. 5 yang lain berpandangan sesame mereka.


Dan disini lah dia berada kini. Diseret secara paksa oleh 5 yang lain. Akhirnya dia mengalah.

“Yelah2. Aku jalan sendiri.” Langkahnya lemah.
Ketika mereka tiba di kedai makan itu:

“Ah, tempat kosong tu tinggal satu! Cepat Hyung!” Chansung menyeret Nichkhun bersama. Ketika semua sudah duduk. “Apa yang sedap ni? Korang makan ape?” soal Junho yang seperti orang kebingungan. Scarf panjang yang dililit di leher ditarik menutup hidung kerana kesejukan.

“Erm, Bibimbap dia paling sedap. Tapi aku tak nak makan bibimbap hari ni. Nak makan Tteokbukki lah.” Jawab Junsu. Ketika itu muncul seorang gadis yang sedang mengangkat pinggan kotor.

“Agasshi!” panggil Wooyoung. ‘tak pernah nampak pun perempuan ni. Orang baru kot?’ fikir Wooyoung. Gadis itu mendekati mereka. Setelah mengambil order, Junho terlihat 1 corner yang menyediakan Kimbap. Dia bangkit dari kerusi.

“Saya nak Kimbap tuna satu.” Pesannya. ‘oh ni perempuan yang ambil order tadi. Muda2 dah kerja kat kedai makan. Tak belajar ke?’ dia bermonolog. ‘pandai2 aku je. Entah2 part time ke. Mana aku tau. Nak tanye ke tak? Eh, buat ape aku nak tanye?’ gadis itu tiba2 tersenyum. Junho membalas. Tiba2 muka gadis itu berubah. Junho terpana. Kenalkah gadis itu padanya? Tapi mereka belum pun debut. Mana mungkin gadis ini mengenalinya. ‘macam perasan artis feymes lah pulak aku ni. Dahlah, abaikan aje. Dia tak kenal kot.’
Setelah membuat bayaran, dia kembali ke meja. Kelihatan gadis itu pun sudah hilang dari pandangan. ‘Ahhh, biarlah.’ Junho tak ambil pusing.


esok tengah harinya:

"eh, hyung. jom pergi makan kat kedai semalam lagi." ajak Junho. Junsu menangkat kening. 

"semalam bukan main liat lagi ajak makan. hari ni laju aje. kau dah sangkut kat anak makcik kedai tu ke ape?" Woo Young serkap jarang. Junho terkejut. 

"makcik kedai tu ade anak perempuan ke?" soal Junho hairan. Masing2 terdiam.

"aku agak je" haha riuh kedengaran suara Wooyoung bersama yang lain ketawa. 'bengong betullah diorang ni. berani mainkan aku. cess.'


bersambung...



* Bibimbap: sejenis nasi yang dicampurkan dengan pelbagai jenis sayur dan pes sos cili.

*Kimbap: sejenis sushi gulung.


sarang a.k.a love
MissD


No comments:

Post a Comment