About Me

My photo
Shah Alam, Malaysia
I am Realistic, Confident, Happy, and Funny. but I have attitude problem of Temper. That's why i am still single. who can bear with my temper, please come forward. I'll consider u. I am indeed searching for my Mr. Right :) . Currently persuing my Degree of Fashion Design at UiTM Shah Alam. I am a Malay, Java, Bugis, Minang, Banja, and all kind of mixes. but in the end, i am just a Malay girl. I have a loud voice, so u don't need a speaker instead of having ME! :D Enjoy!

Sunday 29 January 2012

FanFic #1: Kau Kenal Aku ke? ep 1



Salam. 
ini percubaan pertama aku menulis FanFic. tapi percubaan banyak kali dlm menulis cerita. huhu
Enjoy ya!!~ :)



Terasa malas betul gadis itu menyeret langkah di tengah2 kesejukan itu. Teringat suruhan ibunya siang tadi.

“Jangan lupa datang ke gerai nanti. Hari ni Kak Narsha kamu cuti. Jadi kamu kena datang tolong ibu. Tau-tau ajelah tengah hari nanti, mesti sesak kedai tu. Hari ni pulak hari Isnin. Confirm ramai orang.” Aku hanya mengangguk malas.

Ibunya mempunyai gerai makan di ceruk Imsadong. Sudah 20 tahun gerai itu dibuka. ‘fuh, sebelum aku lahir tu..’ hehe nasib baik tempat yang ibunya pilih tu sangat strategic, sebab berdekatan dgn sebuah Universiti. Jadi, gerai ibunya sentiasa penuh dengan pelajar.
Ibunya mengupah orang untuk menolongnya. Gadis itu tau ibunya tidak mahu menyusahkan dia kerana dia sendiri masih belajar. Tapi, kadang2 bile timbul hal macam ni, ibunya terpaksa menyuruh dia tolong. Dan seperti hari ini, gadis itu gagahkan diri yang sangat malas ke kedai ibunya. ‘Aigoo~’
Seperti yang dijangkakan, ketika dia sampai gerai ibu sudah dipenuhi dengan manusia2 lapar.

“Ahjumma, Bibimbap satu!” teriak salah seorang pekerja ibunya. Gadis itu segera memakai apron dan mengangkat pinggan mangkuk kotor di atas meja. Tiba2 dia dipanggil sekumpulan remaja.

“Agasshi!” gadis itu segera mendapatkan mereka. “Bibimbap 5!” salah seorang dari mereka memesan. Dia hanya mengangguk.

“Ibu, Bibimbap 5, meja 3.” Setelah memberitahu ibu, gadis itu ke meja membuat Kimbap.
oh, ya. gerai ibu gadis ini menjual pelbagai makanan korea. tetapi yang menjadi tarikannya ialah Bibimbap nya yang sangat sedap dan terkenal di kalangan pelajar U berdekatan. sebab itu gerai mereka sentiasa penuh di waktu tengah hari.

“Saya nak kimbap tuna satu.” Pesan seorang lelaki. Kelihatannya seperti pelajar. ‘budak U lah ni.’ Fikirnya. Lelaki itu mengenakan scarf panjang di leher sehingga menutupi separuh mukanya. Masakan tidak, suhu kini berada di bawah 0 darjah! Gadis itu meneliti.
Tiba2 matanya terhenti di mata lelaki itu. Zapp! "Ookk!" gadis itu terkejut. dia menutup mulutnya seperti menahan dari suaranya keluar. Lelaki itu menarik scarfnya semakin tinggi untuk menutup muka. ‘Takkan dia kenal pulak! Matilah~’ fikir lelaki itu.

Tetapi gadis itu hanya tersenyum dan kembali menggulung Kimbap tersebut. ‘Kyaaaaa!!!!’ gadis itu menjerit di dalam hati. Dia tau, jika mulutnya terbuka di saat itu. Pasti rahsia ini akan terbongkar. Dia melihat sekeliling. Dengan jumlah pelanggan yang seramai ini, tidak mungkin dia akan membuka mulut. Jadi, dia hanya boleh menjerit di dalam hati. kalau lemah semangat ni mungkin dia sudah pengsan!

Lelaki itu kelihatan lega. Setelah siap membungkus kimbap, gadis itu menghulur kepada lelaki tersebut.
“Bayar di kaunter, ya.” Gadis itu tersenyum lebar. Lelaki itu mengangguk.
“Kamsahamnida.” Gadis itu terpana. ‘Sah! Tidak syak lagi!’ dia kaku di situ......
Hanya melihat lelaki itu membayar dan kembali duduk di meja. 'Eh, tu meja yang aku amik order tadi! mcm mane lah aku boleh tak perasan. Aigoo~' gadis itu menggaru kepalanya yang tidak gatal. dia mengangkat muka. kini mata mereka bertemu. gadis itu terdiam. lelaki itu menghulurkan senyuman dan menunduk tanda hormat. gadis itu menunduk juga. 

Seperti mukanya sudah memerah. dia kembali ke dapur untuk mencuci pinggan pula. pura2 sibuk. "Ahh, ottokae! Aigoo yah~" gadis itu mengeluh. setelah sudah, dia kembali ke bahagian depan. 
dia terlihat meja 3 yang sudah kosong. digantikan dengan pelanggan yang baru tiba. matanya melilau mancari muka lelaki tadi. tetapi hampa...
"Rugilah aku~" gadis itu mengeluh.....

bersambung...



Copyright by Adilia Ahmad a.k.a Miss D

p/s: don't copy. coz God knows that what are u doing is SINFUL... 
peace! :)

8 comments:

  1. "ahjumma,bibimbap satu" tu maksud dia apa ? hahaha

    ReplyDelete
  2. mksdnye pekerja tu gtau kat mak pmpn tu(sorry name blom kluar) buat bibimbap 1. pkerja tu amik order.. :D

    ReplyDelete
  3. yup.. ade lg sambungan ni.. :D

    ReplyDelete
  4. wah2,..bez2 bce fanfic,...ske2,.. plez sentiasa update yer,..
    wee~~

    ReplyDelete
  5. amboi...bukan main minah korea betul

    ReplyDelete
  6. theehee~ XD
    cm x kenal aq plak.. hihi

    ReplyDelete